מהם מצברי AGM?

דף הבית >> מצברי (AGM (start&stop >> מהם מצברי AGM?

מצברים אלה הם וריאציה מתקדמת ומשופרת של מצברי הג'ל וזוכים להצלחה גדולה בשנים אחרונות כמחליפים בלתי מעורערים של אלה.
כאן האלקטרוליט נספג בתהליך יצורו אל תוך לוחות סיבי זכוכית, במבנה פנימי של סנדוויץ דחוס ומוצק לחלוטין.
הוא נחשב יעיל ועמיד יותר ממצברי ג'ל.
הוא אטום גם ובעל שסתומי שחרור לחץ בחירום.
ניתן להציבו בכל תנוחה ללא סכנת דליפת נוזלים או גזים רעילים, ובעל פריקה עצמית קטנה מאד.
בדומה למצבר ג'ל גם רגיש לטעינת יתר/מתח גבוה אם כי פחות.
יש כאלה שבמקום לוחות שטוחים יש להם לוח ספיראלי-מעגלי והוא נחשב בעל נצילות נפח טובה יותר.
למרות התאמתו העיקרית להתנעה , יש חברות שטוענות לשיפורים שביצעו בו להתאמה טובה יותר למצבר house, ובכל מקרה הוא מתאים לכך הרבה יותר ממצבר התנעה עם נוזל.

מצברי AGM מיוצרים בטכנולוגיית ייצור מצברים מסוג VRLA, קיצור של - Valve regulated Lead Acid.
בטכנולוגיה זאת המצברים הינם מצברים אטומים ללא צורך בטיפול וללא צורך בהוספת מים, המים שבמצבר מנוצלים מחדש על ידי מחזוריות בתהליך הפריקה והטעינה של המצבר.

פקקי המצבר מכילים ווסתי לחץ שמטרתם להגן על המצבר. במידה ונוצר לחץ ייתר בתוך התאים ,לדוגמא:
בזמן טעינה, יכנסו הווסתים לפעולה וישחררו את הלחץ שנוצר במצבר על מנת למנוע התפוצצות.

החומצה (אלקטרוליט) ספוגה בתוך החוצץ בין הלוחות ומכאן שאין נוזל בתוך תאי המצבר.
מצברים מסוג AGM משמשים בעיקר כמצברי פריקה עמוקה ומצברי התנעה ברכבים מיוחדים.

יתרונות:

  • ניצול מרבי של האלקטרוליט במצבר.
  • ללא טיפול לחלוטין.
  • אין צורך בבדיקת כמות המים במצבר.
  • מצבר מסוג Spill Proof - מונע נזילת החומצה בזמן שבר במצבר או תאונת רכב.
  • אין פליטת גזים.
  • ניתן להרכבה בכל זווית רצויה.
  • התנגדות פנימית נמוכה - עמידות טובה יותר בטעינה ופריקה.
  • פריקה עצמית נמוכה ביותר.

נלקח מאתר שנפ

 
לייבסיטי - בניית אתרים